onsdag 31 augusti 2011

Dag 22

Jag har mått jätte bra idag. Varit pigg och aktiv och ingen huvudvärk har besvärat. Har försökt komma ihåg att dricka regelbundet. Tyvärr har jag inte hunnit äta så mycket idag, men har heller inte varit varken hungrig eller svag. Måste nog ändå skärpa mig och äta bättre.

Läste för övrigt i bland annat Expressen om att forskningen av LCHF är sponsrad av köttindustrin. Ok. Vad då? Är inte all forskning sponsrad av någon? Om LCHF har bevisligen fungerat så spelar det väl inte så stor roll vem som betalar fiolerna. Vidare kunde Market informera om att LCHF är en belastning för miljön eftersom man uppmanar till hög konsumtion av kött och och feta mejeriprodukter samt ovanjordväxta grönsaker som ofta odlas i växthus uppvärmda med fossil energi. Tillåt mig småle och fortsätta med min LCHF. Blir riktigt trött på den här typen av "propaganda". Det är ju trots allt även andra som äter kött. Och de flesta som går på LCHF har INTE ökat sin köttkonsumtion på grund av dieten, bara minskat på kolhydraterna. Den uppfattningen har i alla fall jag fått och utgående från mig själv så stämmer det. Själv äter jag dock mycket mera fisk än förut, men kanske fiskarna också fiser som korna och bildar farliga avgaser i universum. Vad vet jag...

Frukost (3)
2 skivor LCHF
räk och kräftröra
kaffe

Lunch -

Middag (3)
2 skivor LCHF
räk och kräftröra

Totala mängden kolhydrater: 6



2 kommentarer:

  1. jo, inte har jag heller ökat min konsumtion av kött, snarare mer fisk, ägg o mjölkprodukter. Bröd, alltså spannmål, är ju det man försöker undvika, så bönderna lider ju där förstås om ingen köper brödet. Men, så länge de gör bröd som Karppinen, så äter jag också bröd. Broccoli, kål i alla former äter man ju mer av, men ingen potatis. Det finns alltid nack-och fördelar med allt, man får komma fram till själv vad man gör av sitt liv.

    SvaraRadera
  2. Absolut. Håller med fullständigt. Och jag tror inte att bönderna kommer att märka av minskade intäkter på grund av LCHF:are i den grad att det skulle påverka deras näringsidkande. Det är nog andra, och större problem som till exempel EU-stöd och annat som påverkar böndernas produktionslönsamhet mer än LCHF.

    SvaraRadera