lördag 27 augusti 2011

Dag 18

Det är helt otroligt hur länge man håller sig mätt på mycket fett. Ju fler dagar jag har bakom mig med LCHF ju mindre mat känner jag att kroppen kräver. Nu är problemet mera att jag glömmer att äta för att hungern inte gör sig påmind. Jag är lite orolig. Känner att jag ätit för lite vissa dagar.

Fråga: Var ska man dra gränsen för vad som är nyttigt i mängd? Ska man äta även om man inte känner suget efter föda? Då pratar jag inte om det onögia sockersuget, utan den känslan man får när kroppen kräver mera energi. Eller ska man lyda kroppens signaler? Speciellt om man för övrigt mår jätte bra.

Frukost: (3,3)
Ostomelett på 3 ägg och 100 g ost, 30%
Kaffe med soijamjölk

Lunch: (0)
200g rökt lax

Middag: -

Kvällsmål: (4,8)
180g bondost

Totala mängden kolhydrater: 8,1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar