torsdag 1 september 2011

Dag 23

Jag har syndat. Ätit mina första syndiga kolhydrater, men jag hade orsak. Min dotter bakade för första gången i sitt liv helt ensam och då måste jag ju helt enkelt smaka. Men det blev den minimalaste lilla flisa kaka jag någonsin ätit. Måste erkänna att den var god, men jag fick inget sug på mera som jag brukar få. DET berodde inte på kakan. Det berodde på att sötsuget börjar avta. Jag var förvånad, faktiskt.

För övrigt började jag dagen med LCHF bröd. Har haft tid att titta genom recept och gjorde ett annat bröd på eftermiddagen som var enormt gott och gick jätte snabbt att göra. Det var Camillas valnötsbröd. Det var jätte lätt att röra ihop och krävde bara 8 minuter i ugnen.

Jag gjorde små förändringar i receptet, eftersom jag inte hade riktigt samma ingredienser hemma. Jag bytte ut Fiberhusk till Fibrex och valnötterna till hasselnötter, men det blev jätte gott ändå.


LCHF bröd med ägg och kräftstjärtar


Det goda nötbrödet

Frukost (3)
2 skivor LCHF bröd
2 kokta ägg
ost
kräftstjärtar

Lunch (2)
2 stekta färsbiffar med bacon och feta
gräddsås med Phoadelphia

Mellanmål (5?)
Kaffe med mjölk och en miniflisa kaka

Middag (2)
Camillas nötbröd


Totala mängden kolhydrater: 12

3 kommentarer:

  1. Klart godkänd anledning att fuska! :)
    Var köper du mandelmjöl, som jag letat...
    Ha en bra dag! / Linda

    SvaraRadera
  2. Jag använder inte mandelmjöl utan mandelpulver. Vet faktiskt inte om det är samma sak. I vilket fall så köper jag det i vanlig matvaruaffär. Har dock läst någonstans att Lidl lär skall sälja mandelmjöl.

    SvaraRadera
  3. mandelmjöl är annars lätt att göra själv i mixern. Jag brukar köra hälften skalade och hälften oskalade, de gör att man inte får en lika besk nötsmak på mjölet

    SvaraRadera