måndag 22 augusti 2011

Dag 13

Tycker att jag börjar vara lite ensidig i kosten. Äggomelett varje morgon, men med lite olika variation dock. Det är jätte gott, men känner att jag borde kunna variera lite. Så i kväll surfade jag lite och hittade jag ett jätte intressant recept på LCHFrecept.nu. Ett 2 minuters bröd på mandelmjöl och ägg. Det ska jag pröva i morgon. Här är receptet:


Ingredienser:
1dl
mandelmjöl
1 ägg
Lite salt
Smält smör, brödet blir lite saftigare om du tillsätter smält smör. Ta ca: 25g

Gör så här
Vispa ägget i en djup tallrik. Tillsätt mandelmjöl, salt, smör och mosa ihop med en gaffel.
In i micron 2min KLART! Ät och njut med massa smör och ost.


För övrigt har mitt sug på vanligt rågbröd försvunnit helt. Trodde det skulle vara svårt att vänja sig av med men det har gått jättelätt. Egentligen har jag inte saknat det speciellt mycket.

Frukost (3,5)
Baconomelett

Lunch (3,4)
Kycklingsallad
Halloumi

Kvällsbit (0,6)
2 kokta ägg
Grönt te

Totala mängden kolhydrater: 7,5

4 kommentarer:

  1. Det verkar som att du äter väldigt lite?

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt äta så att jag är mätt men inte proppmätt och utan att jag hinner bli väldigt hungrig mellan varven. Omeletten gör jag på 3-4 ägg och en hel förpackning bacon (140g) vilket blir en rejäl portion.

    Kycklingsalladen bestod av 4 kycklingfilér med diverse grönt samt 2 bitar halloumi. Också det en stor portion. Kvällen blev faktiskt lite för jag hölls så länge mätt på dom föregående portionerna.

    Det är sant att jag vissa dagar helt enkelt inte hinner äta. Försöker dock att äta i kapp så att jag får i mig fettet framför allt.

    Jag äter mycket mera nu än jag åt innan jag började dieten. Det känns nästan scitzofrent att proppa i sig så mycket när man tutat i sig själv förut att hålla tillbaka med maten för att inte gå upp i vikt. Så det är väl lite individuellt det där hur mycket kroppen behöver.

    SvaraRadera
  3. Jag har också börjat nyligen och kan hålla med om att man håller sig mätt längre... Och saknar inte heller brödet som jag trodde jag skulle göra. Det känns jättebra!

    SvaraRadera
  4. Har märkt att ju fetare portion ju längre håller man sig mätt. Och jag har låtit kroppen reglera intaget. Det vill säga ätit då när jag kännt att kroppen vill ha mat.

    SvaraRadera