måndag 15 augusti 2011

Dag 6

Ingen huvudvärk och inga låga blodsocker i dag när jag vaknade. Jag mådde jätte bra. Jag gjorde i ordning en riktig fettbomb till frukost i form av en ostomelett. Stekte i RIKLIGT med smör och det kändes på smaken. Säg vad man vill om smör och hur onyttigt det är - men gott är det. Som omväxling till bacon är ost ett bra alternativ.

Glömde äta middag idag och det straffade sig genast som huvudvärk. Jag tycks vara superkänslig när kroppen kräver mat. Eller så är det som Maria säger - att det är normalt att få huvudvärk när man sätter om kosten. Så, för att kompensera den bortfallna middagen blev det lite fettrikar kvällmål i stället.

Jag har också lagt om taktiken när det gäller att äta. Jag skall sträva till att inte äta mera än kroppen behöver. När jag känner att magen känns lämpligt mätt, så slutar jag äta - oberoende vad som finns kvar på tallriken. Så nu är det slut på att äta sig proppmätt.

Frukost (7)
Omelett gjord på:
4 ägg
4 msk vispgrädde
100 g riven ost 30%
20 g Auraost 29%

1/2 tomat

Lunch (0)
1 griskotlett

Middag -

Kvällsmål (2,3)
1 burk makriller i tomatsås
1 griskotlett


Totala mängden kolhydrater: 9,3

Tips: Ta en titt i Fisken Sveas blogg. Där hittar ni en massa LCHF info och jätte spännande recept. Värt ett besök!


Omelett med riven ost och blåmögelost



1 kommentar: