fredag 12 augusti 2011

Dag 3

Ingen huvudvärk idag. Men fortfarande går jag med ett sug av något sött. Som om magen inte blir riktigt tillfredsställd utan kolhydrater. Jag har försökt följa rådet att äta tills jag är nöjd utan att bli proppmätt. Kroppen måste vänja sig med att inte vara uppblåst och sprickfärdig. Så den tror antagligen att den är hungrig och har fått för lite mat. Det brukar dock jämna ut sig när kroppen tagit till sig energin från maten och hungerkänlan försvunnit. Då känns det ganska skönt att inte ha den där uppdästa känslan.

Frukost (2,2):
LCHF bröd med kaffe

Lunch (5,5):
1 tomat
10 oliver
2 stekta halloumiskivor
2 rödvinsmarinerade nötfileer

Middag (0)
En burk tonfisk

Totala mängden kolhydrater: 7,7


5 kommentarer:

  1. Din lunch var nästan som min middag, men jag åt grillad grisinnerfilé och halloumi. :)

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag tror också jag ska byta till gris näsa gång. Mycket saftigare än min nötbiff.

    SvaraRadera
  3. låter spännande, skall kolla in hur det går för dig här....jag borde också dra ner på kolhydraterna...men...gillar ju inte kött....hihi. Kanske kan få lite vettiga tips här inne. Kram och bra kämpat!

    SvaraRadera
  4. Är också inne på att testa detta tillsammans med familjen! Följer dej...

    SvaraRadera
  5. Tant M: En bra ursäkt där, med köttet :) Men hur är det med fisk eller kyckling. Går precis lika bra :)

    Linda P: Häng gärna med - och berätta hur det går. Är nyfiken på hur andra klarar sig!

    SvaraRadera