onsdag 24 augusti 2011

Dag 15

Idag mådde jag illa. En såndär äckel känsla man kan få av någon produkt. Jag tror att jag har fått i mig för mycket fett idag för jag fick äckelkänslan när jag åt bacon, som dröp av fett. Och jag tycker normalt om bacon. Idag blev det helt enkelt bara för mycket.

För övrigt så är jag inte längre så svullen i benen. Huvudvärk har jag inte heller haft. Så jag mår ändå rätt bra, trots illamåendet en stund. Det var över redan på en timme.

Andra dagen i rad gjorde jag 2 minuters brödet. Jag höll mig så länge mätt på det att jag måste nästan tvinga i mig ett par ägg som mellanmål. Jag har ju satt rejält med fett i det så det är väl därför hungerskänslorna håller sig borta.

Jag funderar fortfarande på mängderna av kolhydrater i olika produkter. Till exempel bacon. I olika tabeller visar det 0 (noll) kolhydrater, men på produktpaketet står det 2 g. Samma problem var det när det gällde mandel. Är det någon som vet vilket är det rätta. Jag har ju tolkat det så att varje producent har lagt till olika ämnen och där bland spökar kolhydrater. Därför är alla mina kolhydratberäkningar utgående från vad det står på förpackningen att den valda produkten innehåller.

Tips: På rekommendation av Maria hittade jag en jätte trevlig blogg av Åse, "Femtiosex kilo", en hälsoblogg där det finns mycket inriktat på LCHF. Värt ett besök.

Frukost (4,1)
2 minuters bröd (gjord på en sats) med rikligt med smör och ost
Kaffe med soijamjölk

Mellanmål (0)
2 kokta ägg

Lunch (0)
Rökt lax

Middag (4)
200g stekt bacon

Kvällsbit (0)
2 ägg

Totala mängden kolhydrater: ca 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar