lördag 20 augusti 2011

Dag 11

Jag stötte på en väldigt bra LCHF sida för nybörjare - "Allt om LCHF". När jag läste om de omställningsbesvär man kan ha när man byter kost överensstämmer långt med de besvär jag har haft. Det lugnade mig. Allt är som det ska. Här är den lista över vanliga problem som fanns på sidan:
  • trötthet - orkeslöshet
  • svettas
  • svårt att tänka
  • dålig andedräkt
  • metallsmak i munnen
  • huvudvärk
  • hjärtklappning
  • förstoppning
  • kramper i benen
Jag har känt av de flesta, förutom metallsmak i munnen. Värst har det varit med huvudvärken. Den kommer och går men har inte varit så störande de senaste dagarna.

En glad upptäckt är att det jag hittils lagt i mig långt ligger på den rätta listan för föda. Även om jag inte har en sån stenkoll på alla produkter ännu. Inget övertramp har jag heller ännu gjort, även om suget av godis ibland kommer över mig. Egentligen är det inte kroppen som saknar godiset - det är mina sinnen. Jag får inte suget om jag inte ser godiset eller känner doften av nybakt bröd. Då har man fått plocka fram karaktären för att hålla sig borta från alla dessa produkter av ondo.

Frukost (4,3)
Ostomelett
1/2 tomat

Lunch/mellanmål (3,5)
Bondost 130 g

Middag (4,2)
Omelett med färska champinjoner
Vitkål
Hemost 3 skivor

Kvällstugg (0)
130 g bacon

Totala mängden kolhydrater: 12



Omelett med champinjoner som omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar