onsdag 17 augusti 2011

Dag 8

Idag har det varit en lax dag - hela dagen. Inte planerat men det blev så. Började dagen med en ost- och laxomelett. På dagen fortsatte jag med stekt lax och avslutade dagen med rökt lax. Fettintaget borde det inte vara något fel på.

Har använt sojamjölk i kaffet och jag tycker det fungerar bra. Det smakar ju fötsåss inte lika bra som mjölk, men man vänjer sig. Börjar så småning om vänja mig att dricka kaffe utan sötningsmedel. Försökte dricka kaffet svart men det blev för mycket. Jag vill njuta av mitt kaffe och vill inte ge avkall på alla punkter.

Har tappat sötsuget nästan helt. Kan få tillfälliga återfall, men det har gått förvånansvärt lätt. Glass har jag saknat allra mest.

Känner att midjan har blivit mindre. Även om vikten gått ner bara ynka 0,5 kg så har jag tappat massa runt magen och jag har fått spänna till bältet med ett hål.

Frukost (<3)
Omelett med
3 ägg
3 msk grädde
100 g riven ost 30%
50 g gravad lax i skivor

Kaffe med sojamjölk

Lunch (2,4)
Stekt lax
1 kokt ägg
en skiva gurka

Kaffe med mölk

Middag (<1)
170 g rökt lax
Stekta champinjoner med lök
Kaffe med sojamjölk

Totala mängden kolhydrater 6



Här kan man tala om fet fisk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar