söndag 14 augusti 2011

Dag 5

Idag vaknade jag med en smällande huvudvärk. Jag mådde dessutom illa och blodsockret var riktigt lågt. Jag kallsvettades och var darrig i hela kroppen. Jag insåg att jag glömt att äta på kvällen och reaktionen var därefter.

För att snabbt få upp blodsockret drack jag ett glas mjölk och tvingade i mig två LCHF brödbitar med mycket smör. Efter att ha legat och vilat en stund kändes det bättre och kroppen normaliserade sig. för huvudvärken behövde jag en värktablett.

I dag var det dags att kolla vikten. Den visade på 58,3. En nedgång på 0,5 kg på fem dagar. Det är helt ok.

Idag har det blivit ett onödigt stort intag av kolhydrater på grund av morgonens mjök. Men trots det hålls det runt 20 grams strecket.

Frukost (11,8):
1 glas mjölk
2 skivor LCHF bröd

Lunch (7,5):
2 griskotletter
2 skivor halloumi
1 tomat
Stekt lök med champinjoner

Middag (2,5):
1/2 burk tonfisk i olja
2 skivor halloumi
Stekt lök med champinjoner

Totala mängden kolhydrater: 21,8

Vikt: 58,3 (-0,5)



3 kommentarer:

  1. jag har själv haft huvudvärk nu i flera dar, men det kan bero på att jag var ute i lördags...drick mycket vatten, så dras svullnaden i benen ut. Huvudvärk brukar man få när man sätter om kosten, inget att oroa sig för.

    SvaraRadera
  2. här kommer en bra sida du får mycket info från: http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/

    SvaraRadera
  3. Ja, nu har det börjat lätta och jag tror faktiskt att det värsta är bakom. Jag var in på länken du sände. Oj, vad imponerad jag blev av henne. Och massa bra läsning. Tack för tipset.

    SvaraRadera