torsdag 29 september 2011

Dag 50-51

Över halva tiden har gått av mina 100 dagar med LCHF. Jag har trivts utomordentligt bra med den här dieten. Känner inget behov av att sluta eller avbryta.

Idag har det vankats revbensspjäll och Guggis köttfärssoppa. Ja, soppan igen. Jag är helt tokig i den. Måste passa på när jag har möjlighet att äta den. Snart är jag tillbaka på jobb och då blir det andra bullar. För övrigt har jag varit mindre kreativ när det gäller mat och bakning. Har helt enkelt inte haft tid.

Om ett par veckor ska jag åka till Edinburgh några dagar. Någon som har bra tips på vad man kan tänkas äta/ta med sig på resa? Något annat än småostar på förslag?

2 kommentarer:

  1. Jag har ju faktiskt lite erfarenhet av det här med mat på resor och har ett inlägg du kan läsa: http://fiskensvea.blogspot.com/2011/09/matsack.html

    SvaraRadera
  2. kanske lite hasselnötter/mandlar? Eller gör en tonfiskröra med lite grönsaker, majonnäs, yoghurt och kryddor, det mättar bäst och äts kall. Det brukar jag ha med mig när jag ska bort, just gjort en sats att ha med mig på morgondagens mässa.

    SvaraRadera