fredag 16 september 2011

Dag 34-38

Det har varti jätte jobbigt. Sen jag kom på jobb och inte själv har möjlighet att välja vad jag tillagar och äter så känns det nästan omöjligt att klara av LCHF. Nu förstår jag alla de människor som är beroende av sina dieter på grund av sjukdomar, överkänslighet och dylikt. Hur tråkig man känner sig när man hela tiden får fråga vad allt innehåller. För att till slut inse att det finns just inget jag kan äta ändå.

De senaste dagarna har jag fått i mig mest bara proteiner eftersom jag inte kunnat äta mycket mera än grynost, tonfisk och sallad. Det finns potatis, mjöl eller ris i allt. Jag får i mig på tok för lite fett. Går runt och är småhungrig fast jag äter rejäla mängder. Hålls inte mätt utan känner suget igen efter en liten stund. Dessutom spyr jag snart av all äcklig tonfisk. Som dessutom är i vatten och inte i olja.

Vad kan man äta som snacks om man behöver få hungern snabbt stillad? Behöver snabba råd innan jag tappar taget helt.

3 kommentarer:

  1. små babybel ostar, paranötter tycker jag fungerar bra....//Annica

    SvaraRadera
  2. Ost och nötter är bäst tycker jag också. Har du inga möjligheter att förvara smör och ost i något kylskåp? Annars är det både gott och mättande att bre smör på ostskivor, det är ju som en smörgås utan bröd det!

    SvaraRadera
  3. Jag ska gardera mig med ostar så har jag något att sätta i munnen när det känns riktigt hungrigt. Nötter har jag också tillgång till så det skall också hamstras.

    SvaraRadera