torsdag 6 oktober 2011

Dag 52-58

Jag har haft ett enormt kolhydrat sug. Speciellt på godis. Jag har känt hur snålvattnet runnit och det har framkallat nästan ångestkänslor. Vad är det som händer? Varifrån kommer detta plötsliga kolhydrat behov?

Igår fick jag ett migränanfall som heter duga. Hann bara till arbetsplatsen så började bollen med sågkanten att flimra i ögonen och jag tappade halva synfältet. Jag började må illa och efter att ha tankat med värkmedicin gick jag och lade mig. Samtidigt anfölls jag av ett extra stort behov av sött, så jag klämde i mig några karameller som kollegan lämnat kvar. Sen somnade jag för en stund.

Idag är kolhydrat behovet borta. Känner inget sug av sött. Kan det ha ett samband med migränanfallet?

1 kommentar:

  1. Förr sades att man får migrän av choklad, men nu har de kommit fram till att man kan få ett stark sug efter något sött, t.ex. choklad, just i samband med migrän! Kanske det var det som hände?

    SvaraRadera