söndag 27 november 2011

100 dagar med LCHF

Då var experimentet över. Och jag har bara positiva saker att säga om själva dieten. Jag har mått bra. Sluppit en massa besvär med magen. Har aldrig kännt mig uppblåst och "föräten". Jag har hållit mig mätt länge och har sällan känt hunger.

Problem har dock funnits. Det har främst berott på att jag inte kunnat följa dieten när jag varit på jobb i 10 dagar. Maten har blivit ensidig, alltför fettsnål och på alla sätt mager. Har inte kunnat undvika kolhydrater i den mån jag har velat. Därför jag varit tvungen att göra beslutet att återgå till normal kost men ändå lite tänka på kolhydraterna. Resultatet har varit viktuppgång och uppblåst mage med magvärk som följd. Slutsatsen är att LCHF passar mig betydligt bättre än sk "normal" kost. Kommer att börja på nytt när jag har den möjligheten.

För övrigt har det varit massor med skriverier om LCHF i tidningarna den senaste tiden. Den mest bedrövliga nyheten jag läste var att en familj hotar att förlora sina barn pga av att familjen följer LCFH i hemmet. Läs den bedrövliga historien här.

Jag trodde det var ett stort skämt. Men så var inte fallet. När skall då barn i snabbmatsfamiljerna omhändertas? Ett betydligt farligare alternativ för barnen. Eller familjerna som matar barnen med chips, godis, cocacola och hamburgare. Det är ju för bedrövligt, helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt att det inte går att följa LCHF på dina jobbturer, men hoppas du hittar din rätta diet som du mår bra av!

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa om dina erfarenheter av lchf dieten.

    SvaraRadera


  3. vitality male enhancer and super male vitality gnc super male vitality dosent work vitality male alex jones male vitality before after infowars store super male vitality androtrex - natural male vitality heb pharmacy male vitality male sexual vitality herb pharm super male vitality\ mortal combat super male vitality total male vitality infowarssuper male vitality funny judges were amazed that one product was able to do all of the following:Vitality RX Male Enhancement Reviews - Stay Longer & Perform Harder!Vitality Rx Reviews : In our possessed and hot lifestyle each man needs an unrivaled inclusion in the room some way or another. Each man needs a more prominent erection, while others have to use what they have to upgrade their stamina and energy of peaks. super male vitality alex jones review

    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera